سئو منفی😠
در این مقاله از شرکت برنامه نویسی اسپرلوس واحد سئو در کرمان به تعریف سئو منفی و تکنیک های مخفی سئوکاران می پردازیم. با ما همراه باشید.
سئو منفی چیست؟
استفاده از تکنیک های کلاه سیاه در جهت ضربه زدن به رقبا را سئو منفی یا Negative Seo می گویند.
استفاده از روش های غیرقانونی و سئو کلاه سیاه باعث جریمه و کاهش رتبه سایت شما می شود. اگر استفاده از این روش ها بسیار خطرناک و مضر است، آیا استفاده از آنها در سایت های دیگر می تواند جایگاه آنها را در نتایج جستجو تغییر دهد؟
گاهی اوقات سایت هایی که با شما رقابت می کنند به جای بهبود سایت خود تصمیم به حمله به شما می گیرند. به عبارت دیگر، این سایت ها به جای اینکه به فکر بهبود تجربه کاربری و ایجاد محتوای مهم در سایت خود باشند، از تکنیک های کلاه سیاه استفاده می کنند، نه برای بهبود کیفیت سایت خود، بلکه به این دلیل که سایت شما را از چشم گوگل بیندازند!
جالب است بدانید که این ایده در فضای رقابتی اینترنت تازگی ندارد و نامی برای آن انتخاب شده است; سئو منفی.
تکنیک های و روش های سئو منفی:
1. لینک سازی مخرب برای سایت رقیب
سئو منفی خارجی در واقع ایجاد لینک های خارجی بسیار و کم ارزش برای سایت رقیب است.
سئو منفی خارجی در واقع ایجاد لینک های خارجی بسیار و کم ارزش برای سایت رقیب است.
مشخصات لینک های خارجی سئو منفی:
- همگی از دامنه با اعتبار پایین و spam score بالا می آیند.
- تعداد زیادی لینک و در بازه زمانی کوتاه برای صفحه اصلی یا صفحه هدف شما
- لینک ها اگزکت مچ زده می شود.
- لینک ها فالو هستند.
- از سایت هایی که از لحاظ مفهومی با سایت شما در یک حوزه نیستند ارسال می شود.
2. هک سایت رقیب و تغییر در محتوای سایت
تکنیک های سئو داخلی منفی پیچیده تر و دشوارتر از روش های خارجی هستند. زیرا برای انجام این کار نیاز به دسترسی مستقیم به پنل مدیریت یا هاست سایت دارید. در واقع، تکنیک های سئو داخلی منفی را زمانی می توان اعمال کرد که سایت شما توسط افراد متخاصم هک شده باشد.
3. تخریب برند و ارسال محتوای انتقادی در اینترنت
اگر شما یک برند قابل اعتماد و قدرتمند هستید، احتمالا نکات امنیتی سایت خود را جدی می گیرید و لینک های ارزشمند و قابل اعتمادی در اینترنت خواهید داشت. در این شرایط استفاده از دو روش قبلی عملا غیرممکن خواهد بود و دشمن سعی در تخریب شخصیت و هویت برند خواهد داشت.
کاربران اینترنت تمایل دارند قبل از انتخاب یک شرکت یا محصول تحقیق کنند و وقتی نام آن را جستجو می کنند و صفحات زیادی از تجربیات منفی مشتریان قبلی یا نظرات انتقادی را می بینند، در تصمیم گیری دچار تردید می شوند.
فعالیت های در جهت تخریب برند:
- حذف کسب و کار رقیب از Google Maps با ارسال نظرات منفی
- ارسال مقالات انتقادی و تجربیات منفی را در انجمن ها و خدمات وبلاگ نویسی رایگان
- انتشار مقالات تحلیلی برای بررسی و مقایسه خدمات شما با رقبا به صورت یک طرفه و هدفمند
- ارسال گزارش سایت های به فرم اسپم گوگل
- انتشار نظرات منفی در صفحه محصول یا خدمات سایت
روش های مقابله با انواع روش های سئو منفی:
روش های پیشگیری از لینک سازی خارجی مخرب:
- لینک سازی خارجی با سایت های دامین آتوریتی بالا و اسپم اسکور پایین
- دیساوو کردن لینک های مخرب
روش های مقابله با هک سایت و تولید محتوای مخرب:
- امنیت سمت کاربر با گذاشتن رمز قوی روی مدیران سایت
- امنیت در کدنویسی سایت یا استفاده از افزونه های امنیت برای سایت های وردپرسی
- امنیت سرور یا هاست، استفاده از ابزارهای جانبی مانند Cloud flare برای هاست اشتراکی
- پایش قسمت Security Issues از قسمت سرچ کنسول، زیرا گوگل متوجه هک سایت میشود و در این قسمت به شما اخطار می دهد. پس از رفع ایرادات سایت میتوانید با استفاده از دکمه Request a Review درخواست بررسی مجدد را برای گوگل ارسال نمایید. اگر گوگل متوجه شود که سایت شما هک شده عبارت this site mat be hacked در نتایج جستجو نمایش داده میشود. یا ممکن است کلا در نتایج شما را نشان ندهد.
روش های مقابله با تخریب برند و اعتبار شما در گوگل:
- فعالیتِ برند در شبکه های اجتماعی مناسب و همیشگی باشد و پاسخگوی شبهات مشتریان خود باشید.
- انتشار خبرها و اطلاعات مربوط به کسب و کار شما در سایت های تخصصی و خبرگزاری ها.
- گزارش صفحات مخرب و نظرات بی پایه و اساس به مدیران سایت ها و گوگل.
کلام آخر
چقدر این مطلب برای شما مفید بوده است؟
5 / 5. 7
اولین کسی باشید که در رابطه با این خبر یا مقاله دیدگاهی ثبت می کند