مطالب مشابه

انواع روش های سئو منفی و راهکارهای مقابله با آن!

0

|

83

سئو منفی
تماس با ما

سئو منفی😠

در این مقاله از شرکت برنامه نویسی اسپرلوس واحد سئو در کرمان به تعریف سئو منفی و تکنیک های مخفی سئوکاران می پردازیم. با ما همراه باشید.

سئو منفی چیست؟

استفاده از تکنیک های کلاه سیاه در جهت ضربه زدن به رقبا را سئو منفی یا Negative Seo  می گویند.

استفاده از روش های غیرقانونی و سئو کلاه سیاه باعث جریمه و کاهش رتبه سایت شما می شود. اگر استفاده از این روش ها بسیار خطرناک و مضر است، آیا استفاده از آنها در سایت های دیگر می تواند جایگاه آنها را در نتایج جستجو تغییر دهد؟
گاهی اوقات سایت هایی که با شما رقابت می کنند به جای بهبود سایت خود تصمیم به حمله به شما می گیرند. به عبارت دیگر، این سایت ها به جای اینکه به فکر بهبود تجربه کاربری و ایجاد محتوای مهم در سایت خود باشند، از تکنیک های کلاه سیاه استفاده می کنند، نه برای بهبود کیفیت سایت خود، بلکه به این دلیل که سایت شما را از چشم گوگل بیندازند!
جالب است بدانید که این ایده در فضای رقابتی اینترنت تازگی ندارد و نامی برای آن انتخاب شده است; سئو منفی.

به عنوان مثال، فرض کنید شما در صفحه اول گوگل برای عبارت “سئو سایت” هستید اما رقیب شما در جایگاه 3 یا 4 قرار دارد. از آنجایی که موقعیت یک کلمه کلیدی در صفحه نتایج بسیار مهم است، سایتی که پایینتر از شما در عبارت کلیدی سئو سایت قرار دارد ممکن است تصمیم بگیرد با خرید بکلینک انبوه کلمه کلیدی، سایت شما را با استفاده از الگوریتم پنگوئن پنالتی کند.
روش های سئو منفی

تکنیک های و روش های سئو منفی:

1. لینک سازی مخرب برای سایت رقیب

در این تکنیک، مهاجم نمی تواند به وب سایت یا محتوای صفحه وب شما دسترسی داشته باشد، بنابراین تمام فعالیت های خود را بر ایجاد لینک های مخرب به وب سایت شما متمرکز می کند. دسترسی به اطلاعات هاست یا برد مدیریت سایت کار دشواری است و در واقع نیازمند عبور از سد امنیتی وب سایت هدف است، بنابراین می توان گفت سئوی خارجی منفی مهمتر از سئو داخلی است.

سئو منفی خارجی در واقع ایجاد لینک های خارجی بسیار و کم ارزش برای سایت رقیب است.

در این تکنیک، مهاجم نمی تواند به وب سایت یا محتوای صفحه وب شما دسترسی داشته باشد، بنابراین تمام فعالیت های خود را بر ایجاد لینک های مخرب به وب سایت شما متمرکز می کند. دسترسی به اطلاعات هاست یا برد مدیریت سایت کار دشواری است و در واقع نیازمند عبور از سد امنیتی وب سایت هدف است، بنابراین می توان گفت سئوی خارجی منفی مهمتر از سئو داخلی است.

سئو منفی خارجی در واقع ایجاد لینک های خارجی بسیار و کم ارزش برای سایت رقیب است.

مشخصات لینک های خارجی سئو منفی:

  • همگی از دامنه با اعتبار پایین و spam score بالا می آیند.
  • تعداد زیادی لینک و در بازه زمانی کوتاه برای صفحه اصلی یا صفحه هدف شما
  • لینک ها اگزکت مچ زده می شود.
  • لینک ها فالو هستند.
  • از سایت هایی که از لحاظ مفهومی با سایت شما در یک حوزه نیستند ارسال می شود.

2. هک سایت رقیب و تغییر در محتوای سایت

تکنیک های سئو داخلی منفی پیچیده تر و دشوارتر از روش های خارجی هستند. زیرا برای انجام این کار نیاز به دسترسی مستقیم به پنل مدیریت یا هاست سایت دارید. در واقع، تکنیک های سئو داخلی منفی را زمانی می توان اعمال کرد که سایت شما توسط افراد متخاصم هک شده باشد.

3. تخریب برند و ارسال محتوای انتقادی در اینترنت

اگر شما یک برند قابل اعتماد و قدرتمند هستید، احتمالا نکات امنیتی سایت خود را جدی می گیرید و لینک های ارزشمند و قابل اعتمادی در اینترنت خواهید داشت. در این شرایط استفاده از دو روش قبلی عملا غیرممکن خواهد بود و دشمن سعی در تخریب شخصیت و هویت برند خواهد داشت.
کاربران اینترنت تمایل دارند قبل از انتخاب یک شرکت یا محصول تحقیق کنند و وقتی نام آن را جستجو می کنند و صفحات زیادی از تجربیات منفی مشتریان قبلی یا نظرات انتقادی را می بینند، در تصمیم گیری دچار تردید می شوند.

فعالیت های در جهت تخریب برند:

  • حذف کسب و کار رقیب از Google Maps با ارسال نظرات منفی
  •  ارسال مقالات انتقادی و تجربیات منفی را در انجمن ها و خدمات وبلاگ نویسی رایگان
  • انتشار مقالات تحلیلی برای بررسی و مقایسه خدمات شما با رقبا به صورت یک طرفه و هدفمند
  • ارسال گزارش سایت های به فرم اسپم گوگل
  • انتشار نظرات منفی در صفحه محصول یا خدمات سایت

روش های مقابله با انواع روش های سئو منفی:

روش های پیشگیری از لینک سازی خارجی مخرب:

  • لینک سازی خارجی با سایت های دامین آتوریتی بالا و اسپم اسکور پایین
  • دیساوو کردن لینک های مخرب

روش های مقابله با هک سایت و تولید محتوای مخرب:

  • امنیت سمت کاربر با گذاشتن رمز قوی روی مدیران سایت
  • امنیت در کدنویسی سایت یا استفاده از افزونه های امنیت برای سایت های وردپرسی
  • امنیت سرور یا هاست، استفاده از ابزارهای جانبی مانند Cloud flare برای هاست اشتراکی
  • پایش قسمت Security Issues  از قسمت سرچ کنسول، زیرا گوگل متوجه هک سایت میشود و در این قسمت به شما اخطار می دهد. پس از رفع ایرادات سایت میتوانید با استفاده از دکمه Request a Review درخواست بررسی مجدد را برای گوگل ارسال نمایید. اگر گوگل متوجه شود که سایت شما هک شده عبارت this site mat be hacked در نتایج جستجو نمایش داده میشود. یا ممکن است کلا در نتایج شما را نشان ندهد.

روش های مقابله با تخریب برند و اعتبار شما در گوگل:

  • فعالیتِ برند در شبکه های اجتماعی مناسب و همیشگی باشد و پاسخگوی شبهات مشتریان خود باشید.
  • انتشار خبرها و اطلاعات مربوط به کسب و کار شما در سایت های تخصصی و خبرگزاری ها.
  • گزارش صفحات مخرب و نظرات بی پایه و اساس به مدیران سایت ها و گوگل.

کلام آخر

اجرای تکنیک های سئو منفی اغلب برای یک فرد متخاصم یک کار دشوار و پرهزینه است، اما جلوگیری از آن دشوار نیست.

چقدر این مطلب برای شما مفید بوده است؟

5 / 5. 6

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
آخرین مقالات

انواع الگوریتم های گوگل

زمان را چند سال به عقب برگردانید. در این زمان کافی بود تا بر روی یکی از نتایج گوگل کلیک میکردید تا با دریایی از تبلیغات نامرتبط و پاپ آپ های آزار دهنده روبرو میشدید. در این زمان نتایج گوگل بیشتر شبیه به ویرانه بود تا نتایج مورد نیاز کاربر!

مطالعه ادامه مطلب »

شماره های تماس

09135159056

03432266360

ما همیشه منتظر تماس شما هستیم

0

ارسال به دوستان

چاپ

اولین کسی باشید که در رابطه با این خبر یا مقاله دیدگاهی ثبت می کند

دوستت توی کدوم یکی از این برنامه هاست؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در reddit
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
write-comment
فرم ارسال دیدگاه
close-comment
شما در حال ارسال نظر در مورد ' انواع روش های سئو منفی و راهکارهای مقابله با آن! ' هستید خوشحال میشیم پیشنهادات و انتقادات شما رو بشنویم