مطالب مشابه

اتوماسیون اداری

5

|

104

تماس با ما
شما به عنوان یک مدیر، علاقه‌مندید که بتوانید سرعت انجام کارهای جاری و روزمره‌ را در سازمانتان بالا ببرید. اما واقعیت این است که معمولا زمان زیادی صرف انجام مکاتبات و رسیدگی به درخواست‌ها و نامه‌ها می‌شود.

اتوماسیون چیست؟

در زبان یونان باستان کلمه اتوماسیون (Automation) به معنای فرمان است و از دو کلمه  “automatic” و “operation” تشکیل شده که به معنی عمل کردن بدون دخالت عوامل خارجی (نیروی انسانی) است. به عبارت دیگر اتوماسیون یعنی خودکار سازی یک عملیات که به شکل تکنولوژی ظاهر میشود و به کنترل و نظارت بر فرآیند های مختلف از جمله تولید ،خدمات و… می‎پردازد و به انجام عملیات ها سرعت قابل توجهی میبخشد. اتوماسیون با استفاده از فیدبک های گرفته شده از کنترلر ها به صورت خودکار فرآیندهارا کنترل میکند.

تاریخچه اتوماسیون

با انقلاب صنعتی اروپا هر روز بیشتر از روز قبل نیاز تولید در جامعه احساس میشد که همین امر باعث به وجود آمدن نظریه ماشینی کردن فرآیند ها به وجود آمد و از آنجایی که مشخصا ماشین ها سرعت و دقت بیشتری نسبتا به انسان ها داشتند تا حدودی میتوانستند نیاز های جامعه را برطرف کنند. بنابراین سر آغاز استفاده از ماشین آلات و استفاده از اتوماسیون برای سرعت بخشیدن به انجام کار ها به صنعت خودرو سازی و شرکت فورد برمیگردد که در این شرکت با کمک گرفتن از ماشین آلات انقلاب بزرگی را در جهت تولید قطعات رقم زدند به همین علت به رشد تولید ناشی از ماشین ها را ماشینی سازی فوردیسم نیز می نامند.

انواع اتوماسیون

به طور کلی اتوماسیون های موجود را میشود به دسته اصلی اتوماسیون صنعتی و اتوماسیون اداری تقسیم بندی کرد.

• اتوماسیون صنعتی:

اتوماسیون داخلی در صنایع مختلف به منظور بهبود یافتن در امر کیفیت تولید و سرعت بخشیدن به این فرآیند مورد استفاده قرار میگیرد. این امر با حذف نیاز به حضور نیروی انسانی امکان تولید در مدت زمان کوتاهی را به طرز چشم گیری افزایش میدهد. استفاده از اتوماسیون صنعتی همچنین نیازمند زیرساخت هایی است که شامل برخی قطعات الکترونیکی مانند : PLC ها ، سافت استارت ها ، درایو ها ( اینورتر) ، کنتاکتور ، کلیدهای حرارتی ، رله حفاظتی ها ،کلید کامپکت ها و… می باشد.

•اتوماسیون اداری:

سیستم اتوماسیون اداری  ضمن ساماندهی فرایندهای سازمانی، امکان انجام مکاتبات اداری را به صورت الکترونیک از هر نقطه جغرافیایی با سرعت بالا، سهولت کاربری و در محیطی امن فراهم می‌کند. سیستم اتوماسیون با ایجاد بستری مناسب برای ثبت و گردش نامه و انواع فرم‌های سازمانی، پیگیری دقیق، گزارش اقدامات لازم و مدیریت بهینه‌ی جلسات، ضمن سرعت بخشیدن به روند مکاتبات درون سازمانی، امکان تعامل الکترونیک برون سازمانی را نیز فراهم می‌کند

  • این اتوماسیون به منظور ایجاد اتصال بین سیستم های مختلف موجود در یک مجموعه و یکپارچه سازی سیستم ها پیاده سازی میشود که نتیجتا به صورت مرتب مشتریان میتوانند از امکانات شرکت استفاده کنند و نیاز کمتری به کاغذ و مدارک کاغذی حس میشود.

به صورت کلی امروزه نیاز بشریت به انواع مختلف اتوماسیون ها به طور چشمگیری حس میشود اما مبحث اتوماسیون های اداری به دلیل متکی بودن بر علوم کامپیوتری بیشتر مورد توجه این مقاله است که در ادامه میخواهیم به جزئیاتی در این باره بپردازیم.

از آنجایی که سیستم های اتوماسیون اداری بر پایه علم کامپیوتر هستند نتیجتا پیشرفت تکنولوژی تاثیر کاملا مستقیمی روی این سیستم ها دارد و با پیش رفت آنها تئوری های مدیریتی و فرآیند های اداری دست خوش تغییراتی میشوند و بهره وری از این سیستم ها از این جهت ضرورت دارد که به بهینه سازی کار های اداری سازمان شما کمک شایانی میکند.

اتوماسیون های اداری قابلیت های مختلفی دارند که هر کدام بسته به خدمتی که برای آن برنامه نویسی شده اند محدود میشوند اما اکثر آنها قابلیت های مشترکی داند که تعدادی از آنها به شرح زیر است:

  • قابلیت ثبت و مدیریت سطوح دسترسی کلیه کاربران به شکل جامع
    • قابلیت مدیریت و اعلام جلسات داخلی و خارجی به همراه دستور جلسات و صورتجلسات
    • مدیریت، طبقه بندی و به اشتراک گذاری انواع گزارشات
    • امکان ثبت مشخصات و اطلاعات کارکنان
    • مبتنی بر وب بودن کاملسامانه اتوماسیون اداری
    • امکان کار با سامانه با استفاده از انواع مرورگرهای مختلف شامل گوگل کروم، فایرفاکس و غیره…
    • قابلیت کار با سامانه از طریق تبلت ها و موبایل های مبتنی بر Android و iOS

همانطور که قبل تر اشاره شد با پیش رفت تکنولوژی تمام وجوه زندگی بشریت تغییر کرد که سیستم اتوماسیون ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و در طول زمان پیشرفت این سیستم ها منجر به به وجود آمادن اتوماسیون های تحت وب شد سیستم­ اتوماسیون اداری تحت وب که در واقع نسل سوم این سیستم ها  است به عنوان سیستم جهانی به شکل­ ها و جریانات گوناگون در جهت بهبود ارتباطات سازمانی به وجود آمدند و از آنجایی که اطلاعات و گزارشات سازمانی برای مدیران بسیار با ارزش و مهم است و سیستم های تحت وب به خوبی امنیت و نظم این اطلاعات را فراهم می آورند، بیشتر مورد استقبال قرار گرفتند.

در نسل های قبل به دلیل عدم امکان استفاده از اینترنت  دسترسی به اطلاعات مورد نیاز برای مدیران شامل روش های سخت و طولانی میشد اما با ظهور تکنولوژی و مفاهیم جدید و همچنین امکان استفاده از اینترنت در نسل سوم سیستم اتوماسیون اداری، باعث شد که فکر طراحی و پیاده سازی نرم افزار های اتوماسیون های اداری در ذهن انسان ها ریشه دوانده و درنهایت با عملی کردن آن نرم افزار های اتوماسیون های اداری در بالا ترین کیفیت برنامه نویسی شوند تا مدیران بتوانند از هر نقطه و در هر زمان از اطلاعات سازمان خود دسترسی داشته باشند و آنها را کنترل کنند.

اتوماسیون اداری در کرمان

اتوماسیون اداری در کرمان

در حال حاضر در شرکت برنامه نویسی ما و سراسر دنیا،  به دلیل پیشرفت تکنولوژی و قابلیت ها و مزایای فراوانی که وب ، تمامی نرم افزار های اداری و سازمانی با بهترین و کامل ترین عملکرد همچنین قابلیت های منحصر به فرد برای خدمت تعریف شده میتوانند تمام فرآیند های سازمانی را از جمله پیگیری وظایف و کار ها ، مکاتبات ، کنترل کارکنان و … را در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و از همه مهم تر با بالا ترین امنیت به صورت کاملا خودکار انجام دهند که بزرگ ترین مزیت استفاده از این سیستم ها همین بهینه سازی زمان و انرژی است

در ادامه بیشتر با مزایای دیگر این نوع از اتوماسیون اداری آشنا و آنهارا از جنبه های مختلف بررسی میکنیم.

بررسی ­های انجام شده در بیشتر شرکت­ ها حکایت از آن دارد که با توجه به نیاز و استانداردهای هر سازمان سیستم اتوماسیون تحت وب جهت ارائه بموقع پاسخ به طرف­ های تجاری و غیرتجاری، و جهت تسهیل در مدیریت و دسترسی به مکاتبات موجب پیشرفت چندین برابری سازمان­ها شده است. در هر کجا که باشید تنها با دسترسی به اینترنت و رعایت اصول ایمنی به راحتی می توانید به پرتال اتوماسیون اداری خود دسترسی داشته باشید و از دیگر مزایای اتوماسیون اداری تحت وب بهره مند شوید. به طور کلی مزیت های اتوماسیون شامل موارد زیر می باشد :

  • مدیریت اسناد و نامه­ های الکترونیکی
  • شماره دهی اتوماتیک اسناد
  • جستجوی پیشرفته بر اساس پارامترهای تعریف شده
  • یادآوری وظایف و جلسات
  • تعریف محدوده مجاز دسترسی و اجرای عملیات کاری
  • امکان دریافت و ارسال ایمیل
  • امکان تعریف امضاء دیجیتال بر اساس سطح دسترسی به نامه و …

برای کاربردی کردن بیشتر نرم افزار های اتوماسیون اداری بهتر است آنها را به دیگر نرم افزار ها که در همه اداره ها استفاده از آنها ضرورت دارد وصل کنیم در واقع این نیاز هر سازمان است که در صورت استفاده از این نرم افزار ها برای اینکه فرآیند هایش کامل اجرایی شوند و گزارش دقیقی از فعل و انفعالات را در اختیار داشته باشد سیستم های خود را با نرم افزار اتوماسیون اداری‎اش یکپارچه کند اما چه نرم افزار هایی این قابلیت را دارند؟

در ادامه این مطلب میخواهیم به این سوال پاسخ بدهیم.

فرض کنید که شما میخواهید داده های نرم افزار ارتباط با مشتری (crm) خود را با کارکنان مربوطه به اشتراک بگذارید و آنهارا به گردش انداخته و کنترل کنید که حتی این مورد در خصوص دیگر نرم افزار های شما از قبیل نرم افزار حسابداری، منبع انسانی و… میتواند اتفاق بیوفتد در مواجهه با این نیاز شما میتوانید سیستم اتوماسیون اداری خود را به صورت یک پلتفرم تعریف کرده و با استفاده از واسطه های برنامه نویسی یا API داده های نرم افزار های دیگر را جمع آوری کرده و در بخش ها و واحد های مربوطه تیمتان آنهارا برای رسیدگی به اشترک بگذارید.

سامانه اتوماسیون اداری

https://microsoftoffice.comتعاریف دیگری از سیستم اتوماسیون اداری:

تعاریف متعددی از سیستم‌های اتوماسیون اداری ارائه شده است. برخی از این تعاریف به شرح زیر است:

  • در ویکی پدیا در تعریف واژه office automation آمده است: «نرم افزارهای متنوعی که برای ایجاد، جمع آوری، ذخیره و تغییر اطلاعات اداری مورد نیاز برای انجام کارهای اصلی سازمان به صورت الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ذخیره سازی داده‌های خام، انتقال الکترونیک و مدیریت اطلاعات کسب و کار الکترونیک، فعالیت‌های اصلی یک سیستم اتوماسیون اداری را تشکیل می‌دهند. اتوماسیون اداری به خودکار سازی و بهینه سازی رویه‌های جاری سازمان‌ها کمک می‌کند.
  • در سایت ویکی پدیای فارسی از اتوماسیون اداری با عنوان «خودکارسازی اداری» یاد شده است و به عنوان مجموعه‌ای از روش‌های کاری و نرم‌افزار و سخت‌افزار رایانه‌ای که برای ذخیره و بازیابی و مبادله اسناد و اطلاعات اداری به کار می‌رود تعریف شده است.
  • عبارت اتوماسیون اداری در خارج از ایران به تمامی ابزار‌ها و روش‌هایی که برای فعالیت‌های دفتری به کار برده می‌شود اطلاق می‌شود که امکان پردازش داده‌های نوشتاری، دیداری و شنیداری را با استفاده از کامپیو‌تر امکانپذیر می‌سازند. اتوماسیون اداری به منظور فراهم آوردن ابزاهایی جهت ساده سازی، بهبود و خودکار سازی فعالیت‌های سازمان از جمله مدیریت داده‌های اداری، هماهنگی جلسات و غیره بوجود آمده است. امروزه سیستم‌های اتوماسیون اداری محدود به نگهداری تصویر نوشته‌های دستی نیستند بلکه امکاناتی نظیر تبادل اطلاعات، مدیریت مستندات اداری، کنترل داده‌های عددی، برنامه‌ریزی جلسات و مدیریت برنامه‌های کاری را نیز پوشش می‌دهند. از جمله بسته‌های نرم افزاری که در دنیا به عنوان اتوماسیون اداری مطرح می‌شوند عبارتند از AppleWorks، Corel WordPerfect، Microsoft Office و StarOffice.
  • بطور کلی آنچه از آن به عنوان سیستم اتوماسیون اداری یاد می‌شود، شکل تکامل یافته سیستم دبیرخانه است که برای جایگزین شدن روش دستی ثبت و شماره‌دهی مکاتبات شامل انواع نامه‌های اداری به کار می‌رفت. امروزه سیستم‌های نرم‌افزاری اتوماسیون اداری در ایران با دید مکانیزه کردن مکاتبات سازمانی شامل گردش فرم‌ها، نامه‌ها و به طور کلی مکاتبات اداری داخل و خارج یک سازمان طراحی شده است که در سازمان‌هایی مانند سازمان‌های دولتی و خدماتی، بخش مهمی از کار عملیات سازمان محسوب می‌شود.

اتوماسیون اداری شامل چه بخش‌هایی است؟

یک سیستم اتوماسیون اداری از بخش‌ها و ماژول‌های مختلفی تشکیل شده است. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، امروزه سیستم‌های اتوماسیون اداری تکامل یافته‌اند و طیف وسیعی از فعالیت‌های سازمانی و برون سازمانی را پوشش می‌دهند و به همین دلیل شامل ماژول‌های متنوعی است که هر کدام بخش‌هایی از فرایند‌ها یا فعالیت‌های یک سازمان را در برمی گیرند.

دبیرخانه

اصلی ترین بخش یک سیستم اتوماسیون اداری بخش مربوط به عملیات دبیرخانه شامل فرایندهای ثبت نامه، ارجاع، کارتابل پرسنل و بایگانی است. این بخش هسته اولیه و اساسی این سیستم‌ها است. در این بخش عملیات‌های مختلفی از اسکن، ورود اطلاعات، ثبت اندیکاتور، توزیع و پیگیری چرخه نامه‌های دریافتی تا تهیه پیش‌نویس، گردش، امضا و ثبت و چاپ نامه‌های ارسالی انجام می‌شود. در این بخش از سیستم اتوماسیون اداری، از ابزارهای ورودی و خروجی متعددی مانند اسکنر، چاپگر، قلم نوری، فکس مودم، ایمیل سرور و غیره استفاده می‌شود.

فرم‌ساز و موتور گردش فرم

نامه‌ها، تنها مستندات یک سازمان نیستند و برخی از مکاتبات سازمان‌ها در قالب فرم‌های اداری و با جریان کاری معینی در سازمان گردش پیدا می‌کنند. به همین دلیل بخش دیگری به سیستم‌های اتوماسیون اداری اضافه شده است که به نام «فرم‌ساز و موتور گردش فرم» شناخته می‌شود. این بخش وظیفه طراحی انواع فرم‌های سازمانی و گردش آن‌ها را در قالب جریان‌های کاری از پیش تعریف شده دارد. ثبت، نگهداری و بازیابی اطلاعات این فرم‌ها به طور کامل در سیستم اتوماسیون اداری مدیریت می‌شوند.

مدیریت جلسات و سامانده

برنامه ریزی جلسات، قرارهای کاری، پیگیری و مدیریت آن‌ها و نگهداری مستندات مربوط به آن‌ها از جمله مهم‌ترین بخش کارهای اداری یک سازمان به شمار می‌آید و زمان زیادی را نیز به خود اختصاص می‌دهد. یکی از بخش‌های سیستم‌های اتوماسیون اداری به تنظیم، ثبت و نگهداری، برگزاری و پیگیری جلسات و مستندات آن‌ها اختصاص می‌یابد. این بخش معمولا شامل تقویم کاری، مدیریت جلسات و قرارهای کاری، مدیریت فعالیت‌ها و پروژه‌ها و غیره است.

آرشیو الکترونیک

با گذشت زمان و افزایش تعداد و حجم مستندات در سازمان، نیاز به ابزاری جهت آرشیو و بایگانی آن‌ها وجود دارد. بسیاری از سیستم‌های اتوماسیون اداری بخشی را نیز به عنوان آرشیو الکترونیک و مدیریت مستندات دارند که علاوه بر نگهداری و دسته بندی اسناد سازمانی، امکان جستجو و دستیابی سریع و آسان را نیز فراهم می‌کنند.

پرتال مکاتبات برون سازمانی

فراهم آمدن بسترهای جدید ارتباطی بر مبنای شبکه‌های کامپیوتری، موجب شده است دولت‌ها و سازمان‌ها به منظور کاهش هزینه‌های ایاب و ذهاب و افزایش رضایتمندی و تسریع در ارائه خدمت به ارباب رجوع، امکان ارسال و پیگیری درخواست و کارهای اداری در محیط خارج از سازمان را یک الزام بدانند. برای پاسخ به این الزام سازمان‌ها و در راستای طرح تکریم ارباب رجوع بخش پرتال برون سازمانی نیز امروزه به سیستم‌های اتوماسیون اداری اضافه شده است تا امکان ردگیری مکاتبات را در خارج از سازمان و برای کاربران برون سازمانی فراهم کند.

کارتابل آفلاین

سیستم‌های اتوماسیون اداری با توجه به پراکندگی جغرافیایی سازمان‌ها و نوع دسترسی به آن‌ها تنوع یافته‌اند. برخی از آن‌ها در شبکه محلی قابل دسترس هستند و برخی دیگر تحت وب می‌باشند. در سیستم‌های اتوماسیون اداری تحت وب برای قسمت‌هایی از نرم‌افزار که اهمیت ویژه‌ای دارند نوع آفلاین نیز در نظر گرفته می‌شود تا در شرایطی که دسترسی به اینترنت با سرعت مطلوب امکانپذیر نیست بتوان به صورت غیر برخط به اطلاعات دست یافت. از جمله آن‌ها می‌توان به کارتابل آفلاین اشاره کرد. شما به عنوان مدیر یک سازمان می‌توانید کارتابل خود را در هر نقطه جغرافیایی مرور کرده و امور مربوط به نامه‌ها را انجام دهید و در اولین برقراری ارتباط با سیستم آن‌ها را به روز نمایید.

بخش‌های دیگری نیز به تدریج به سیستم‌های اتوماسیون اداری اضافه شده است که هر کدام از آن‌ها جهت افزایش مکانیزاسیون کار‌ها در سازمان و تسهیل ارائه خدمات درون و برون سازمانی ایجاد شده‌اند:

  • صندوق پیام
  • سامانه ارسال پیام کوتاه
  • سامانه ارسال و دریافت فکس و پست الکترونیک
  • گزارش‌ساز
  • این اتوماسیون به منظور ایجاد اتصال بین سیستم های مختلف موجود در یک مجموعه و یکپارچه سازی سیستم ها پیاده سازی میشود که نتیجتا به صورت مرتب مشتریان میتوانند از امکانات شرکت استفاده کنند و نیاز کمتری به کاغذ و مدارک کاغذی حس میشود.

به صورت کلی امروزه نیاز بشریت به انواع مختلف اتوماسیون ها به طور چشمگیری حس میشود اما مبحث اتوماسیون های اداری به دلیل متکی بودن بر علوم کامپیوتری بیشتر مورد توجه این مقاله است که در ادامه میخواهیم به جزئیاتی در این باره بپردازیم.

از آنجایی که سیستم های اتوماسیون اداری بر پایه علم کامپیوتر هستند نتیجتا پیشرفت تکنولوژی تاثیر کاملا مستقیمی روی این سیستم ها دارد و با پیش رفت آنها تئوری های مدیریتی و فرآیند های اداری دست خوش تغییراتی میشوند و بهره وری از این سیستم ها از این جهت ضرورت دارد که به بهینه سازی کار های اداری سازمان شما کمک شایانی میکند.

اتوماسیون های اداری قابلیت های مختلفی دارند که هر کدام بسته به خدمتی که برای آن برنامه نویسی شده اند محدود میشوند اما اکثر آنها قابلیت های مشترکی داند که تعدادی از آنها به شرح زیر است:

  • قابلیت ثبت و مدیریت سطوح دسترسی کلیه کاربران به شکل جامع
    • قابلیت مدیریت و اعلام جلسات داخلی و خارجی به همراه دستور جلسات و صورتجلسات
    • مدیریت، طبقه بندی و به اشتراک گذاری انواع گزارشات
    • امکان ثبت مشخصات و اطلاعات کارکنان
    • مبتنی بر وب بودن کاملسامانه اتوماسیون اداری
    • امکان کار با سامانه با استفاده از انواع مرورگرهای مختلف شامل گوگل کروم، فایرفاکس و غیره…
    • قابلیت کار با سامانه از طریق تبلت ها و موبایل های مبتنی بر Android و iOS

همانطور که قبل تر اشاره شد با پیش رفت تکنولوژی تمام وجوه زندگی بشریت تغییر کرد که سیستم اتوماسیون ها هم از این قاعده مستثنی نیستند و در طول زمان پیشرفت این سیستم ها منجر به به وجود آمادن اتوماسیون های تحت وب شد سیستم­ اتوماسیون اداری تحت وب که در واقع نسل سوم این سیستم ها  است به عنوان سیستم جهانی به شکل­ ها و جریانات گوناگون در جهت بهبود ارتباطات سازمانی به وجود آمدند و از آنجایی که اطلاعات و گزارشات سازمانی برای مدیران بسیار با ارزش و مهم است و سیستم های تحت وب به خوبی امنیت و نظم این اطلاعات را فراهم می آورند، بیشتر مورد استقبال قرار گرفتند.

در نسل های قبل به دلیل عدم امکان استفاده از اینترنت  دسترسی به اطلاعات مورد نیاز برای مدیران شامل روش های سخت و طولانی میشد اما با ظهور تکنولوژی و مفاهیم جدید و همچنین امکان استفاده از اینترنت در نسل سوم سیستم اتوماسیون اداری، باعث شد که فکر طراحی و پیاده سازی نرم افزار های اتوماسیون های اداری در ذهن انسان ها ریشه دوانده و درنهایت با عملی کردن آن نرم افزار های اتوماسیون های اداری در بالا ترین کیفیت برنامه نویسی شوند تا مدیران بتوانند از هر نقطه و در هر زمان از اطلاعات سازمان خود دسترسی داشته باشند و آنها را کنترل کنند.

واسطه برنامه نویسی کاربردی یا API چیست؟

واژه API مخفف عبارت انگلیسی Application Programming Interface بوده و به معنی واسطه برنامه نویسی کاربردی است. API ها اصلی‌ترین راهکارهای نرم‌ افزاری هستند که به برنامه‌های مختلف اجازه می‌دهند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. عملکرد این واسط‌ های برنامه ‌نویسی پیچیده است به صورت کلی API ها واسطه هایی هستند نرم افزار ها و سیستم های مختلف را به هم وصل میکنند و ارتباط بین آنها را تسهیل میکند.
 نهایتا هر چقدر هم که یک سیستم اتوماسیون کارآمد باشد، نمی‌تواند تمام قابلیت‌های مورد نیاز برای انجام تمام فرآیندهای تجاری مورد نظر در کسب و کارهای مختلف را داشته باشد. دلیل آن نیز کاملا ساده بوده و این واقعیت است که هیچ کسب و کاری دقیقا با دیگر کسب و کارها یکسان نیست.اگر سیستمی به طور خاص برای کسب و کار شما طراحی نشده باشد، هرگز تمام قابلیت‌های مورد نیاز شما را نخواهد داشت. اینجاست که API‌ها وارد عمل می‌شوند. با تسهیل ارتباط بین نرم‌افزارهای مختلف و استفاده از افزونه‌های سفارشی، APIها به سیستم‌های اتوماسیون اجازه می‌دهند تعداد فرآیندهایی بسیار بیشتر از آنچه برای آن طراحی شده‌اند را خودکارسازی کنند.

چقدر این مطلب برای شما مفید بوده است؟

0 / 5. 0

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
آخرین مقالات

انواع الگوریتم های گوگل درسئو

زمان را چند سال به عقب برگردانید. در این زمان کافی بود تا بر روی یکی از نتایج گوگل کلیک میکردید تا با دریایی از تبلیغات نامرتبط و پاپ آپ های آزار دهنده روبرو میشدید. در این زمان نتایج گوگل بیشتر شبیه به ویرانه بود تا نتایج مورد نیاز کاربر!

مطالعه ادامه مطلب »

شماره های تماس

09135159056

03432266360

ما همیشه منتظر تماس شما هستیم

5

ارسال به دوستان

چاپ

اولین کسی باشید که در رابطه با این خبر یا مقاله دیدگاهی ثبت می کند

دوستت توی کدوم یکی از این برنامه هاست؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در reddit
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
write-comment
فرم ارسال دیدگاه
close-comment
شما در حال ارسال نظر در مورد ' اتوماسیون اداری ' هستید خوشحال میشیم پیشنهادات و انتقادات شما رو بشنویم