مشاوره و پشتیبانی :    ۳۲۲۶۶۳۶۰  

پرتال مشتریان     العربیه | English

وبلاگ

مطالب مشابه

انواع الگوریتم های سئو

0

26

Is Google Switching To A Fact-Based Algorithm_
زمان را چند سال به عقب برگردانید. در این زمان کافی بود تا بر روی یکی از نتایج گوگل کلیک میکردید تا با دریایی از تبلیغات نامرتبط و پاپ آپ های آزار دهنده روبرو میشدید. در این زمان نتایج گوگل بیشتر شبیه به ویرانه بود تا نتایج مورد نیاز کاربر!

درست مانند شهری که شما در آن زندگی میکنید، اینترنت هم به یک سری قوانین نیاز دارد. برای اینکه اگر قانونی در کار نباشد، هرج و مرج و سرگردانی بیداد میکند و هیچ چیز تحت کنترل نخواهد بود.به همین صورت اگر موتورهای جستجو هم هیچ قانونی نداشته باشد، همه جا پر میشود از سایت های اسپم و بی کیفیتی که تنها به دنبال منافع شخصی هستند و حاضرند هر کاری بکنند تا کاربر را به سایت خود بکشانند! ولی چاره چیست؟

برای درک بهتر سئو سایت  ابتدا باید با الگوریتم های گوگل آشنا شویم.

زمان را چند سال به عقب برگردانید. در این زمان کافی بود تا بر روی یکی از نتایج گوگل کلیک میکردید تا با دریایی از تبلیغات نامرتبط و پاپ آپ های آزار دهنده روبرو میشدید. در این زمان نتایج گوگل بیشتر شبیه به ویرانه بود تا نتایج مورد نیاز کاربر!

خوشبختانه گوگل صدای فریاد رنج کاربران را میشنود و دست به طراحی و توسعه فرشته های نجات خودش میزند.

الگوریتم پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار اولین موج و نیروی کمکی گوگل برای مقابله با سایت های اسپم بود.

الگوریتم های گوگل به کاربران یاد دادند که چطور باید دست به تولید محتوا بزنند. این الگوریتم ها معتقد بودند که آموزش تولید محتوا تنها باید در راستای نیاز کاربران باشد.

این الگوریتم ها دو هدف سرنوشت ساز و مهم داشتند:

  1. کاهش رتبه سایت های بی کفیت و اسپم 
  2. افزایش رتبه سایت های با ارزش و کاربر-محور
 

زمان زیادی طول کشید تا سایت ها جایگاه واقعی خود را به دست گرفتند و  در این زمان میدان جنگ سئو دیگر آن رنگ و بوی اسپم را نداشت.

تاریخچه الگوریتم های موتور جستجوی گوگل – Google Algorithms

 

  1. الگوریتم تطبیق عصبی– Neural Matching
 
گوگل تایید کرده که الگوریتم نیورال مچینگ در سال ۲۰۱۸ شروع به فعالیت کرده و همانند رنک برین از هوش مصنوعی بهره می برد و مسئولیت اصلی آن درک و ایجاد ارتباط بهتر بین کلمات و مفاهیم آن هاست ولی رنک برین تلاش می کند تا به درک جامعتری از مفهوم صفحات وب دست یابد.
  1. الگوریتم گوگل فرد– Google Fred
 

معمولا آپدیت هایی که گوگل در الگوریتم های خود داده و نمی توان آنرا در دسته بندی خاصی قرار داد را به نام الگوریتم فرد می شناسیم و البته راهکارهای جدید گوگل برای حذف نتایج نامرتبط و بی کیفیت مانند وبلاگ هایی با موضوعات متنوع که هدف آنها افیلیت مارکتینگ یا کسب درآمد از طریق تبلیغات است. (اولین بار در مارس ۲۰۱۷)

  1. الگوریتم پاسوم یا موش کور–  Possum Algorithm
 

بهبود نمایش کسب و کارهای محلی، تاثیر بیشتر سئوی محلی و نمایش نتایج با کیفیت و متنوع بر اساس مشاغل نزدیک به موقعیت مکانی کاربر (سپتامبر ۲۰۱۶)

  1. الگوریتم گوگل رنک برین– RankBrain
 

افزایش میزان رضایت و تجربه کاربری با درک و رتبه بندی دقیقتر نتایج جستجوی کاربر بر پایه هوش مصنوعی. (اولین مشاهده در اکتبر ۲۰۱۵)

  1. الگوریتم موبایل فرندلی آپدیت– Mobilegeddon
 

بهبود ربته سایت هایی که ریسپانسیو یا موبایل فرندلی هستند و در رزلوشن های متقاوت در ابزارهای همراه مانند موبایل و تبلت به درستی دیده می شوند. ( آوریل ۲۰۱۵)

  1. الگوریتم کبوتر– Google Pigeon

تحول در لوکال سرچ؛ افزایش ارتباط بین گوگل مپ و موتور جستجوی گوگل در جهت رتبه بندی محتوای محلی به کاربر (ژولای ۲۰۱۴)

  1. الگوریتم مرغ مگس خوار– HummingBird

اولین قدم گوگل در درک معنی و نیت جستجو و فاصله گرفتن از استفاده صرف از کلمات کلیدی (آگوست ۲۰۱۳)

  1. الگوریتم پنگوئن گوگل– Penguin

هدف حمله این الگوریتم گوگل، شناسایی خرید بک لینک و سایت های دریافت کننده بک لینک به صورت فراوان، غیرطبیعی و از سایت هایی با اعتبار کم هستند. (آوریل ۲۰۱۲)

  1. گوگل سندباکس– Google sandbox

الگورییتمی برای جلوگیری از رشد بی رویه سایت های اسپمر تازه تاسیس؛ گوگل طی چند ماه اول راه اندازی یک سایت با دامین بدون تاریخچه با زیرنظر گرفتن آن، فعالیت های شما را محک زده تا به جایگاه اصلی خود برسد.

  1. الگوریتم پیج لی اوت– Page Layout

مبارزه با صفحات حاوی تبلیغات افراطی و آزاردهنده به ویژه در قسمت بالایی و هدر سایت

  • الگوریتم گورخر– Zebra Update

کاهش رتبه فروشگاه های ناامن و بی کیفیت و داشتن گواهی نامه SSL ()

  • الگوریتم دزد دریایی– Pirate

کاهش رتبه و حذف دزدان محتوا، ناقضان قانون کپی رایت با محتوای کپی از نتایج جستجو (آگوست ۲۰۱۲)

  • الگوریتم گوگل پاندا– Panda

پنالتی سایت هایی با محتوای کوتاه، بی کیفیت، اسپم و تکراری (فوریه ۲۰۱۱)

  • الگوریتم– Payday Leon

مقابله با سایت های اسپم حاوی کلمات مستهجن، کازینو، بیمه، وام و حوزه مالی

  • الگوریتم گوگل کافئین– Caffeine

در حقیقت یک الگوریتم نیست و تنها یک تحول و تغییر اساسی در نحوه ایندکس صفحات توسط گوگل به منظور پاسخگویی به تعداد تصاعدی سایت ها و صفحات در اینترنتی بود. (۲۰۰۹)

0

ارسال به دوستان

چاپ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوستت توی کدوم یکی از این برنامه هاست؟

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در pinterest
اشتراک گذاری در reddit
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram