دسته بندی وبلاگ

برچسب ها

ctr چیست؟

ctr چیست؟

مقالات

یکی از مباحث بحث برانگیز در سئو سایت بحث CTR یا نرخ کلیک می باشد. برخی از متخصصین سئو معتقدند نرخ کلیک نمی تواند به طور مستقیم در سئوسایت تاثیر داشته باشد و گوگل به این مسئله توجهی نمی‌کند. اما از سمت دیگر، بسیاری از افراد،CTR را ملاک موفقیت استراتژی سئو می‌دانند.

 

اماCTR چیست؟ و چگونه محاسبه می شود؟

محاسبه نزخ کلیک

CTR تعداد کلیک هایی است که تبلیغ شما دریافت می کند تقسیم بر تعداد دفعاتی که تبلیغ شما نشان داده می شود. به کمک CTR می توان متوجه شد که کاربران اینترنتی تا چه میزان جذب محتوای وب سایت ما شده‌ اند و به آن مراجعه کرده اند. از CTR به عنوان شاخص بازاریابی اینترنتی نیز استفاده می شود و می توان به این وسیله کیفیت تصاویر، موقعیت رتبه در گوگل و کلمات کلیدی را بررسی کرد. در نتیجه بالا بودن نرخ کلیک به طور مستقیم، بر میزان رتبه سئو یک وب سایت تاثیر دارد.

به عنوان مثال، اگر یک شرکت یک کمپین تبلیغاتی موبایلی را اجرا کند که 10000 بازدید و 500 کلیک به اپ استور ایجاد کند، CTR آن کمپین 5٪ خواهد بود.

چرا نرخ کلیک مهم است؟

نرخ کلیک

CTR ها روشی ارزشمند برای درک عملکرد تبلیغات هستند. با قرار دادن CTR یک کمپین در مقایسه با کمپین های دیگر، ارزیابی عملکرد کمپین ممکن می شود. از CTR می توان برای مقایسه عملکرد کانال های تبلیغاتی مختلف استفاده کرد. مقایسه CTR برای بنرها، تبلیغات بینابینی، ویدیو و انواع دیگر کمپین به تبلیغ‌کننده اجازه می‌دهد تا اثربخشی آنها را تعیین کند و به تعیین محل سرمایه‌گذاری عمده عملکرد تبلیغات بعدی کمک می‌کند. برای به دست آوردن نرخ کلیک سایت می توانید به سرچ کنسول سایت خود مراجعه کنید و در آنجا ایمپرشن سایت و CTR خود را مشاهده کنید.

اگر نیاز به یک کارشناس سئو برای سئو سایت دارید می توانید بر روی لینک سئو سایت در کرمان کلیک کنید و در صورت نیاز از کارشناسان مجموعه اسپرلوس مشاوره بگیرید.

۹ روش برای افزایش نرخ کلیک سایت :

نرخ کلیک وبسایت

۱. سئوی صفحات سایت

برای اینکه در صفحه SERP گوگل نمایش داده شوید باید ابتدا سایت را از نظر قوانین و الگوریتم های سئو بررسی کنید. یعنی برای هر یک از صفحات سایت خود باید تمام فاکتورهای سئو مثل تعیین کلمه کلیدی، ابر کلمات، lsi ها ، long tail ها ،لینک سازی های داخلی و خارجی، محتوای اصولی، چگالی مناسب کلمات، طول متن، سئو تصاویر را رعایت کنید.

۲. استفاده از عناوین جذاب

نوشتن محتوای عالی یک چیز است، اما خواندن و رتبه‌بندی آن چیز دیگری است – جایی که به‌عنوان عنوان مطرح می‌شود. عناوین چیزی هستند که محتوا را می فروشند. آنها آن را در موتورهای جستجو، ایمیل و رسانه های اجتماعی نشان می دهند. پس جای تعجب نیست که برخی از رایج ترین سوالاتی که ما با آن مواجه می شویم مربوط به عناوین ساختگی است.

بعد از رعایت سئو در زمانی که وب سایت شما در بین دو صفحه ابتدایی گوگل قرار گرفت باید به وسیله عنوان جذاب از سایر رقبا متمایز شوید زیرا انتخاب یک عنوان مناسب برای محتوای صفحه به تنهایی یعنی 30% مسیر سئو را پیش رفته اید. در واقع شما برای متمایز بودن و جذب کردن کاربران به سمت سایت خود فقط حدود 60 کلمه فرصت دارید. باید یک تیتر جذاب که کاربر ترغیب به کلیک شوید را برای محتوای خود در نظر بگیرید زیرا این کلیک ها موجب افزایش CTR می شوند. استفاده از عبارات توصیفی، ارائه پروموشن در عنوان و درج عدد و رقم یکی از صدها راه برای نوشتن عنوان جذاب است.

۳. بهینه‌سازی متای تگ توضیحات

بعد از نوشتن یک عنوان جذاب و جلب توجه کاربر زمان نوشتن توضیحات متا یا همان description است. در این جا شما با حداکثر 160 کلمه فرصت دارید تا با یک چکیده جذاب از محتوای صفحه خود، کاربر را به سایت جذب کنید. در توضیحات متا یک توصیف دقیق از محتوای صفحه تهیه کنید و با استفاده از جملات جذاب مخاطب را وادار به مطالعه کامل صفحه کنید مثلا در توصیف محصول خود بنویسید هدیه ویژه یا قرعه کشی و غیره در این صورت شانس شما برای انتخاب توسط کاربران بیشتر می شود.

4. کدهای نشانه گذاری یا schema

اسکیما

استفاده از کدهای اسکیما باعث می شود تا کاربران در نتایج جستجو بینند که سایت درباره چیست، کاربردش چیست، موقعیت مکانی اش کجاست، قیمت خدمات آن چگونه است و هزارن مورد دیگر در واقع هدف وجود موتورهای جستجو، دست یابی کاربران به اطلاعات مورد نیازشان است که اسکیما دقیقا برای همین موضوع طراحی شده است. برخی از کد های نشانه گذاری فقط بر روی موتور جستجوی گوگل تاثیر دارند و سیگنال های مثبتی از عملکرد سایت به گوگل می فرستند و باعث می شوند محتوای شما را بهتر متوجه شوند برخی دیگر علاوه بر این مورد در تصمیم گیری کاربر نیز تاثیر می گذارند. مثلا استفاده از ستاره هایی که در کنار برخی از صفحات برای امتیازدهی استفاده می شوند از کدهای نشانه گذاری schema هستند که باعث تفاوت دیداری یک صفحه با سایت های دیگر می شوند. البته این نشانه گذاری ها فقط محدود به نمایش ستاره نیستند و براساس نوع محتوا می توان از مدل های مختلف آن ها استفاده کرد. در حال حاضر برای موارد زیر کدهای اسکیما وجود دارد:

  • برنامه های تلویزیونی
  • مقالات
  • خلاصه کتاب
  • کسب و کارهای محلی
  • رستوران
  • فیلم
  • رخدادها
  • اشخاص
  • اپلیکیشن ها
  • محصولات

۵.افزایش نرخ کلیک با تبلیغات کلیکی

در گذشته کارشناسان سئو بر این باور بودند که تبلیغات کلیکی بر سئو سایت تاثیر منفی دارد اما امروزه تاثیر مثبت این مسئله کاملا مشخص شده است و الان تمامی کارشناسان بر این باورند که تبلیغات کلیکی یا گوگل ادوردز به دلیل قرار گیری در بالای نتایج جستجو باعث افزایش نرخ کلیک سایت می شود که باعث افزایش درصد CTR است. برای این که از تبلیغات کلیکی نتیجه فوق‌العاده بگیرید بهتر است از عنوان و محتوای جذاب استفاده کنید تا کاربر ترغیب به کلیک بر روی لینک شما شود.

۶. محتوای خوب و مناسب تولید کنید

برای اینکه کاربر در وب سایت شما زمان صرف کنید و باز هم به سراغ سایت شما بیاید لازم است جدا از اینکه طراحی سایت زیبا و خلاقانه ای داشته باشید باید برای بار اول که به سایت شما مراجعه می کند نیازش را رفع کنید. دقت کنید شما برای موتورهای جستجو گوگل محتوا نمی نویسید قصد شما رفع نیاز مخاطب است پس باید کاری کنید تا مخاطب را درگیر کنید که در سایت شما زمان صرف کند. طبق مسائل و حوزه مربوط به سایت تان به دنبال موضوع های ترند بگردید و در رابطه با آن ها محتوا بنویسید.

اما اگر برای سئو سایت خود نیاز به یک تیم قوی دارید و خودتان از پس این حجم از کار بر نمی آید بر روی لینک خدمات سئو سایت کلیک کنید و فرم مربوطه را پر کنید.

۷. از تصاویر عالی با کیفیت استفاده کنید

سعی کنید گیرایی بصری مخاطب را درگیر کنید زیرا در ابتدای هر کاری، مخاطب با چشم خود می بیند و سپس شروع به خواندن می کند این روش استفاده از تصویر روشی عالی در افزایش CTR است. می توانید در لینکدین، پینرست و دیگر شبکه ها تصاویر جذاب از کسب و کار خود را منتشر کنید و از کاربر دعوت کنید بر روی تصویر کلیک کند تا به سایت شما ارجاع داده شود.

۸. سرعت سایت را افزایش دهید

اگر شما تمام موارد بالا را رعایت کنید و حتی به لینک اول گوگل منتقل شوید اما زمان ورود به سایت شما بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد و این اتفاق بارها و بارها تکرار شود کاربران صفحه سایت شما را می بندند و به سراغ سایت دیگری می روند این عمل باعث کاهش رتبه و کاهش CTR می شود. پس در نتیجه برای افزایش نرخ کلیک CTR باید سرعت سایت را به حداکثر برسانید تا به سئو سایت صدمه وارد نشود.

اما اگر برای سئو سایت خود نیاز به یک تیم قوی دارید و خودتان از پس این حجم از کار بر نمی آید بر روی لینک سئو سایت در کرمان کلیک کنید و فرم مربوطه را پر کنید.

9. افزایش CTR سایت با استفاده از ربات

تقویت نرخ کلیک

این روش یک روش کاملا غلط است. با وجود اینکه شما برای یک مدت کوتاهی می توانید نتیجه بسیار خوبی بگیرید و نرخ کلیک سایت تان را افزایش دهید، اما پس از مدتی سایت تان سقوط می کند زیرا الگوریتم های گوگل قوی تر از آن رباتی است که شما برای افزایش بازدید سایت طراحی و استفاده کرده اید می باشد. در واقع برای دور زدن به وسیله تکنیک کلاه سیاه باید درنظر بگیرید که گوگل عوامل مختلفی را در افزایش نرخ کلیک و سئو سایت مورد بررسی قرار می دهد که برای یک ربات تعریف نشده است مثل سن، جنسیت، منطقه جغرافیایی، سابقه جستجو و غیره.
اگر به جای این موارد و روش های دور زدن به فکر بهبود سئو سایت از طریق محتوای مفید و درست باشید، هم اصولی و هم بهتر نتیجه می گیرید و به یک باره سقوط نمی کنید.

برای مشاهده CTR سایت خود باید از سرچ کنسول کمک بگیرید، برای کار با این ابزار به مقاله آموزش سرچ کنسول سایت میزبان فا مراجعه کنید.

نظرات

  • آخرین مقالات
بهترین راه برای اینکه مطلب خود را برسانی، این است که خیلی ساده بروی سر اصل مطلب
مشاهده بیشتر