• خانه
  • /
  • نصب و راه اندازی voip در کرمان

نصب و راه اندازی voip در کرمان

voip در کرمان
  • خانه
  • /
  • نصب و راه اندازی voip در کرمان

Viop چیست ؟

Voip (صدا از طریق پروتکل اینترنت)، انتقال صدا و محتوای چند رسانه ای از طریق اتصال به اینترنت است. با نصب و راه اندازی  Voip می توانید به کاربران این اجازه را دهیدکه از طریق رایانه، تلفن هوشمند، سایر دستگاه های تلفن همراه، تلفن های ویژه voip و مرورگر های دارای WebRTC تماس صوتی برقرار کنند.
ویپ یک فناوری مفید برای مصرف کنندگان و مشاغل است، زیرا معمولاً دارای ویژگی های دیگری است که در سرویس های تلفن معمولی یافت نمی شود. این ویژگی ها می تواند شامل ضبط تماس، شناسه تماس گیرنده یا پست صوتی به ایمیل باشد. همچنین برای سازمان ها به عنوان راهی برای یکسان سازی ارتباطات مفید است.

این فرایند مانند یک تلفن معمولی کار می کند، اما VOIP به جای سیم کشی یک شرکت تلفن از اتصال اینترنت استفاده می کند. Voip توسط گروهی از فناوری ها و روش های مورد استفاده برای ارتباطات صوتی از طریق اینترنت، از جمله شبکه های محلی سازمانی یا شبکه های گسترده فعال می شود.

سرویس voip صدای کاربر را از سیگنال های صوتی به داده های دیجیتال تبدیل می کند و سپس آن داده ها را از طریق اینترنت ارسال می کند. اگر کاربر دیگری از یک شما تلفن معمولی تماس بگیرد، سیگنال قبل از رسیدن به آن کاربر به سیگنال تلفن تبدیل می شود.

Voip همچنین می تواند مسیریابی تماس های ورودی و خروجی را از طریق شبکه های تلفن موجود انجام دهد. با این حال، برخی از خدمات voip ممکن است فقط از طریق رایانه یا تلفن voip کار کنند.

Voip در ارتباطات یکپارچه

Voip فناوری های ارتباطی را در یک سیستم یکپارچه ادغام می کند – به این معنی که voip می تواند تعدادی از روش های ارتباطی صورتی، تصویری یا متنی را امکان پذیر کند. این مورد می تواند به ویژه برای مشاغل شرکتی و چند شعبه مفید باشد، بنابراین با نصب و راه اندازی ویپ در شرکت برنامه نویسی در کرمان اسپرلوس  تیم ها برای برقراری ارتباط موثر با یکدیگر نیازی به کار با چندین برنامه مختلف ندارد.

Voip شبکه ای را با اجازه دادن به کاربران، برای برقراری تماس و برگزاری کنفرانس های وب با استفاده از دستگاه هایی مانند رایانه، تلفن های هوشمند یا سایر دستگاه های تلفن همراه ایجاد می کند.

 

برخی از ویژگی های مشترک ممکن است شامل موارد زیر باشد :

  • تماس های صوتی
  • تماس های تصویری
  • پست صوتی
  • پیام رسانی فوری
  • چت های گروهی و تیمی
  • ایمیل
  • اس ام اس
  • اپلیکیشن های موبایل و برنامه های دسکتاپ
  • قابل حمل بودن شماره تلفن همراه و محلی (به کاربر اجازه می دهد تا یک شرکت مخابراتی جدید را بدون نیاز به شماره جدید انتخاب کند.)

تجهیزات مورد نیاز برای نصب و راه اندازی voip

دو نوع اصلی از تلفن های voip وجود دارد :

  1. مبتنی بر سخت افزار
  2. مبتنی بر نرم افزار

تلفن voip مبتنی بر سخت افزار، شبیه یک تلفن بی سیم یا سخت افزاری سنتی است و دارای ویژگی های مشابهی مانند بلندگو یا میکروفون، پد لمسی و نمایشگر که شناسه یا شماره تماس گیرنده را نمایش می دهد؛ است. تلفن های voip همچنین می توانند پست صوتی، کنفرانس تماس و انتقال تماس را ارائه دهند.

Ip phone های مبتنی بر نرم افزار، همچنین به عنوان تلفن های نرم افزاری شناخته می شوند، مشتریان، نرم افزاری هستند که روی رایانه یا دستگاه تلفن همراه نصب می شوند. رابط کاربری تلفن نرم افزاری اغلب شبیه یک گوشی تلفن با صفحه لمسی و نمایشگر شناسه تماس گیرنده است.

یک هدست مجهز به میکروفون برای برقراری تماس، به رایانه یا دستگاه تلفن همراه وصل می شود. کاربران همچنین در صورت داشتن میکروفون و بلندگوی داخلی می توانند از طریق رایانه یا دستگاه تلفن همراه خود تماس بگیرند.

راه اندازی ویپ در کرمان

Voip چگونه کار می کند؟

سرویس های voip صدای کاربر را از سیگنال های صوتی به داده های دیجیتال تبدیل می کنند که در آن داده ها از طریق اترنت یا wifi برای کاربر دیگر – یا گروهی از کاربران – ارسال می شوند. برای انجام این از کدک ها استفاده می کند.

کدک ها یا یک فرایند مبتنی بر سخت افزار یا نرم افزار هستند که حجم زیادی از داده های voip را فشرده و از حالت فشرده خارج می کنند. کیفیت صدا ممکن است هنگام استفاده از فشرده سازی کاهش یابد، اما فشرده سازی، نیاز به پهنای باند را کاهش می دهد. فرشندگان تجهیزات نیز از کدک های اختصاصی خود استفاده خواهند کرد.

فرآیند ارسال داده به سایر کاربران شامل کپسوله کردن صدا در بسته های داده، انتقال بسته ها از طریق شبکه ip و بازگرداندن بسته به صوت است.

اجزای اضافی یک سیستم voip معمولی شامل موارد زیر است : IP PBX، برای مدیریت شماره تلفن کاربر، دستگاه ها، ویژگی ها و مشتریان. درگاه هایی برای اتصال شبکه ها و ارائه خطا یا قابلیت بقای محلی در صورت قطع شدن شبکه؛ و کنترل کننده های مرزی را برای تامین امنیت، مدیریت خط مشی تماس و اتصالات شبکه تشکیل می دهند.

یک سیستم VOIP همچنین می تواند شامل پایگاه های اطلاعاتی ردیابی مکان برای پلتفرم های مسیریابی و مدیریت تماس E911 (911 پیشرفته) باید. این می تواند آمار عملکرد تماس را برای مدیریت واکنشی و پیشگیرانه کیفیت صدا جمع آوری می کند.

با حذف شبکه های سوییچ مدار برای صدا، voip هزینه های زیر ساخت شبکه را کاهش می دهد و ارائه دهندگان را قادر می سازد؛ خدمات صوتی را از طریق شبکه های باند و خصوصی ارائه دهند. این همچنین باید شرکت ها را قادر می سازد تا یک شبکه صوتی و داده واحد را اداره کنند.

Voip همچنین با فعال کردن Failover سریع، به دنبال ارتباطات اضافی بین نقاط پایانی و شبکه ها، انعطاف پذیری شبکه های مبتنی بر ip را تقویت می کند.

پروتکل ها و استاندارهای voip

نقاط پایانی voip معمولا از کدک های استاندارد اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) یا کدک های توسعه یافته خاص استفاده می کنند. این موارد به شرح زیر هستند .

  • ۷۱۱ استانداردی برای انتقال بسته های فشرده نشده است.
  • ۷۲۹ استاندارد بسته های فشرده است.
  • پروتکل کنترل انتقال (TCP) برای تجزیه یک پیام به بسته های کوچکتر استفاده می شود. در ضمن IP با ارسال و تحویل بسته ها سر و کار دارد.
  • پروتکل ITU T.38 فکس ها را از طریق یک شبکه VOIP یا IP در زمان اصلی ارسال می کند. VOIP معمولاً از این مورد برای پشتیبانی از ارتباطات غیر صوتی استفاده می کند.
  • پروتکل حمل و نقل بلادرنگ (RTP) پس از کپسوله شدن صدا در IP استفاده می شود.
  • پروتکل امن حمل و نقل بلادرنگ (SRTP) به عنوان یک نوع رمزگذاری شده از RTP عمل می کند.
  • پروتکل شروع جلسه (SIP) یک استاندارد دقیق برای سیگنال دهی است – که اغلب برای سیگنال دهی برای ایجاد، حفظ و پایان تماس های استفاده می شود.
  • پروتکل ۲۴۸ یک پروتکل کنترل دروازه را توصیف می کند که یک معماری متمرکز را برای ایجاد برنامه های چند رسانه ای تعریف می کند.
  • ۳۲۱ یک پروتکل سیگنال است که برای کنترل و مدیریت تماس ها استفاده می شود.
  • پروتکل پیام رسانی و حضور توسعه پذیر (XAMP) پروتکلی برای نگهداری لیست مخاطبین، پیام رسانی فوری و اطلاعات حضور است.
  • SKINNY پروتکل سیگنال دیگری است که اختصاصی سیسکو است.
  • پروتکل شرح جلسه (SDP) برای شروع و اعلام جلسات برای ارتباطات چند رسانه ای و همچنین انتقال WebSocket استفاده می شود.

بهترین شرکت نصب و راه اندازی voip در کرمان کدام است؟

همیشه بهترین گزینه انتخاب کمترین قیمت نصب و راه اندازی نیست. برای نصب و راه اندازی ویپ باید به دنبال بهترین شرکت از نظر کیفیت و خدمات پس از فروش آن باشیم. ما در مرکز نصب و راه اندازی voip کرمان، اسپرلوس، با قیمتی مناسب همراه با شش ماه پشتیبانی رایگان و لایسنس مادام العمر هرگونه مشکلی یا ایرادی در راه اندازی این سیستم داشته باشند را با تعهد کامل حل خواهیم کرد.

ما به دنبال کیفیت و ماندگاری این سیستم برای مشتریان عزیز خود هستیم. همچنین اگر مشتری تمایل به آموزش داشته باشد می‌تواند از کارشناس نصب و راه اندازی voip  درخواست کند تا آموزش کار با پنل یا داشبورد ویپ را رایگان دریافت کند.

رنک یک

برای پیشرفت کسب وکار و راه اندازی سیستم voip مجموعه خود با ما تماس حاصل کنید.