نرم افزار CRM مایکروسافت؛ بررسی جامع Microsoft Dynamics CRM

نرم افزارهای CRM قابلیت های بسیار متفاوتی دارند چنان که کارایی و هزینه خرید هر کدام را متمایز می سازد.

همانطور که در از جمله نرم افزارهای معروف در دنیا می توان به نرم افزار CRM مایکروسافت اشاره کرد که در سال ۲۰۰۱ تنها با ۱۰ نفر پرسنل در شرکت بزرگ مایکروسافت تولید شد. به دلیل محبوبیت زیاد این نرم افزار CRM در جهان و ایران، در این مقاله قصد داریم تا بیشتر با این سیستم آشنا شویم و به عنوان یکی ازبهترین نرم افزارهای CRM در دنیا قابلیتهای آن را بررسی کنیم.

نرم افزار CRM مایکروسافت چیست؟

Microsoft Dynamics CRM  یکی از معروف ترین نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری در ده سال اخیر است که محبوبیت زیادی در دنیا پیدا کرده است. همانطور که از نام آن پیداست، نرم افزار CRM مایکروسافت توسط شرکت Microsoft  طراحی شده و قابلیت های مختلفی را در خود جا داده است. مهمترین ابزارهای این محصول به طور عمده بر حوزه های مختلفی چون فروش، بازاریابی و خدمات مشتریان متمرکز شده است.

 

نرم افزار CRM مایکروسافت برای هدایت بهره‌وری فروش و اثربخشی بازاریابی برای یک سازمان ، رسیدگی به زنجیره پشتیبانی کامل مشتری و ارائه بینش اجتماعی ، هوش تجاری و بسیاری دیگر از ویژگیها استفاده می شود. همچنین Microsoft Dynamics CRM به عنوان یک محصول نرم افزاری به روز ، پشتیبانی کامل از موبایل را برای استفاده از برنامه های CRM در تلفن همراه و تبلت ها ارائه می دهد.

 

آخرین نسخه نرم افزار CRM مایکروسافت در سال ۲۰۱۸ با نام Microsoft Dynamics 365 منتشر شد که به بخش های زیر تقسیم می شود:

  • نرم افزار Dynamics 365 برای فروش
  • نرم افزار Dynamics 365 برای خدمات مشتریان
  •  نرم افزار Dynamics 365 برای بازاریابی
  •  نرم افزار Dynamics 365 برای خدمات اختصاصی 
  •  نرم افزار Dynamics 365 برای اتوماسیون خدمات پروژه

 

ویژگی های نرم افزار CRM مایکروسافت چیست؟

در بین نرم افزارهای سی آر ام روز دنیا، و ابر CRM هایی چون برندهای معروف  Salesforce، Hubspot و ، ZOHO، مسلما نرم افزار سی آر ام مایکروسافت یکی از انعطاف پذیر ترین و آسان ترین سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری است.

 

شگفت انگیزترین ویژگی های نرم افزار CRM مایکروسافت، این است که علاوه بر زبان انگلیسی،می توان نرم افزار را به ۳۷ زبان زنده دنیا بر روی سیستم سازمانی مستقر کرد. سایر ویژگی های منحصر به فرد این CRM عبارتند از:

  • نرم افزار سی آر ام مایکروسافت را می توان مطابق با نیازها شخصی سازی نمود.
  • این نرم افزار در سه نسخه ضروری یا  Essential، پایه یا Basic و حرفه ای یا Professional   در دسترس کاربران قرار می گیرد.
  • دسترسی به مایکروسافت سی آر ام  از طریق تمام مرورگرها، موبایل، تبلت و حتی نرم افزار Outlook امکان پذیر است.
  • قابلیت استفاده از تنظیمات خاص برای بیش از ۸ صنعت مختلف وجود دارد.
  • برای مدیریت تمامی پروژه های کوتاه و بلند مدت، امکان استفاده از ابزار برنامه ریزی و آنالیز یکپارچه وجود دارد.

 

همچنین، نرم افزار CRM مایکروسافت با نزدیک به ۱۵ سال سابقه فعالیت در زمینه ارائه راهکارهای سازمانی مدیریت ارتباط با مشتریان، در درک عمیق نیازهای سازمان ها برندی معتبر و حرفه ای به حساب می آید.